فرض کنید به زمان مهم‌ترین سخنرانی زندگی‌تان نزدیک شده‌اید و سالن پر از افرادی شده است که شما باید آنها را تحت تأثیر قرار دهید. چه احساسی خواهید داشت؟

 

بر اساس پژوهشی که کارن دویر (Karen Dwyer) و مارلینا دیویدسون (Marlina Davidson) در سال ۲۰۱۲ انجام دادند، ترس از صحبت کردن در جمع، یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های ما انسان‌هاست. اگر مانند بسیاری از افراد، سخنرانی در برابر جمعی از حاضرین بدترین کابوس شماست، احتمالا با نزدیک شدن به یک سخنرانی عمومی ترس شما را فرا خواهد گرفت.

در زندگی موقعیت‌های زیادی وجود دارد که به علت شرایط نامساعد عصبی نمی‌توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. احساس اضطراب که شامل علائمی مانند ضربان قلب شدید، کوتاه شدن تنفس، عرق کردن و سرگیجه است؛ در چنین شرایطی کاملا طبیعی خواهد بود.

خوشبختانه با کمی تمرین و با استفاده از تکنیکی که تمرکز کردن نامیده می‌شود، شما می‌توانید این انرژی عصبی را تبدیل به تمرکز مثبت بکنید.

تمرکز کردن چیست؟

تمرکز کردن یک تکنیک تجسم قدیمی است که در آیکیدو (هنر دفاع رزمی ژاپنی به معنی «هماهنگی روحی») بسیار رایج است. این تکنیک به شما می‌آموزد که بر روی اینجا و اکنون خود تمرکز داشته باشید و انرژی خود را صرف توجه به بیرون و افکار منفی نکنید. همچنین به شما کمک می‌کند در شرایطی پایدار و استوار باقی بمانید.

آیکیدو ذهن شما را آموزش می‌دهد تا با استفاده از مفهوم «ki» (که به معنی روح، نیروی درونی و انرژی طبیعی بدن است) کنترل واکنش‌های بدن را در دست بگیرد. آیکیدو معتقد است تمام انرژی فیزیکی و روانی از جریان انرژی اطراف بدن به دست می‌آید. زمانی که شما عصبی هستید یا دچار استرس شده‌اید این انرژی از دست می‌رود. اما تمرکز کردن می‌تواند جهت انرژی منفی را در یک مسیر سودمند تغییر دهد.

به زمانی فکر کنید که دچار استرس شده یا ترسیده بودید. چه واکنش فیزیکی‌ای تجربه کردید؟ ماهیچه‌های منقبض، تنفس سریع، دست‌های عرق کرده و ضربان قلب شدید واکنش‌های طبیعی به یک وضعیت پراسترس هستند.

این تکنیک در میانه‌ی دهه‌ی هفتاد میلادی و با تلاش‌های یک روان‌شناس ورزشی، دکتر رابرت نیدفر (Dr Robert Nideffer) به عنوان یک ابزار افزایش انرژی تغییر کرد و در سال ۱۹۹۲ در کتاب «Psyched to Win» منتشر شد. همچنین در سال ۲۰۰۲ یک مربیِ سخنرانی، دکتر دان گرین (Dr Don Greene)، در کتاب «Fight Your Fear and Win» از این تکنیک دفاع کرد.

تمرکز چه زمانی سودمند است؟

شما می‌توانید برای افزایش تمرکز و مدیریت استرس پیش از یک سخنرانی، نواختن موسیقی، امتحان، مصاحبه شغلی، مذاکره یا اتفاقات ورزشی از تکنیک تمرکز استفاده کنید. در واقع هر زمانی که نیاز دارید در یک شرایط سخت، ذهن آزادی داشته باشید این تکنیک می‌تواند مفید باشد.

علاوه بر این، تمرکز می‌تواند در بیشتر موقعیت‌های روزمره‌ی زندگی مفید باشد. اگر لازم است قبل از یک مکالمه‌ی دشوار افکار خود را جمع کنید، یا اگر یک خبر بد را به دیگران بگویید از تکنیک تمرکز برای هدایت اعصاب استفاده کنید، به این ترتیب می‌توانید به راحتی، به شکلی مؤثر و با آرامش ارتباط برقرار کنید.

چگونه خود را متمرکز کنید؟

برای تمرکز کردن سه گام وجود دارد:

گام ۱: بر روی تنفس خود تمرکز کنید

بر روی نفس عمیق کشیدن تمرکز کنید، از دیافراگم خود استفاده کنید تا ریه‌هایتان را پر از هوا کنید.
نکته:
اگر با تنفس عمیق آشنا نیستید، زمانی را برای تمرکز کامل بر روی نفس کشیدن صرف کنید و این تمرین را انجام دهید:
بر روی زمین یا یک جای راحت و مستحکم دراز بکشید. دست خود را بر روی شکم‌تان بگذارید و از راه بینی یک نفس عمیق بکشید. با استفاده از هوایی که به درون می‌کشید، دست‌تان را به بالا هل بدهید. سینه و شانه‌های شما نباید حرکت بکنند، فقط شکم‌تان. سپس به آرامی هوا را از دهان‌تان خارج کنید.
به طور آگاهانه تنش را از بدن‌تان خارج کنید. در حالی که بدن‌تان را برای یافتن احساس تنش بررسی می‌کنید، به نفس کشیدن آرام و عمیق ادامه بدهید. این کار را با انگشتان پایتان شروع کنید و به سمت بالای بدن حرکت کنید. همچنان که پیش می‌روید، به تک تک عضلات‌تان توجه کنید. هر عضله‌ای را که احساس می‌کنید در تنش است منقبض و سپس آن را رها کنید.

گام ۲: مرکز بدن خود را پیدا کنید

مرکز گرانش بدن خود را پیدا کنید، در تکنیک تمرکز کردن، این نقطه حدود ۵ سانتی‌متر پایین ناف در نظر گرفته می‌شود. مرکز بدن‌ خود را به خوبی بشناسید و به یاد داشته باشید که چه احساسی دارد. احتمالا با تمرکز کردن بر روی این قسمت از بدن‌تان احساس ثبات و پایداری خواهید کرد.

زمانی که احساس کردید دچار استرس شده‌اید، به مرکز بدن‌تان توجه کنید و به خودتان یادآوری کنید که تعادل و کنترل را در دست دارید. سپس حداقل برای پنچ بار دم و بازدم عمیق انجام دهید. همچنان بر روی مرکز‌تان تمرکز کنید و ثبات و پایداری را احساس کنید.

گام ۳: تغییر جهت انرژی

سرانجام انرژی را در مسیری که می‌خواهید به اهداف‌تان برسید هدایت کنید.

تصور کنید که تمام انرژی بدن‌ شما به مرکزتان جریان پیدا می‌کند. چیزهایی را تصور کنید که به شما برای این کار کمک کند برای مثال این انرژی را مانند یک توپ درخشان، یا یک بالن در نظر بگیرید. تصور کنید که تمام انرژی منفی‌تان را درون یک بالن گذاشته‌اید و آن را رها کرده‌اید. هنگام دم بگویید «من اجازه می‌دهم…» و هنگام بازدم بگویید «…برود».

اگر انرژی را مانند یک توپ تصور می‌کنید، فرض کنید آن را به یک فاصله‌ی بسیار دور شوت کرده‌اید. اگر آن را مانند یک بالن می‌بینید، تصور کنید که بالای سر شما به هوا می‌رود. بگذارید هر چیزی که شما را دچار استرس می‌کند، از شما دور شود. تصور کنید که مرکز بدن‌تان با آرامش پر شده‌ است.

در تنفس بعدی، به این فکر کنید که می‌خواهید چه چیزی به دست بیاورید و بر روی مثبت اندیشی و جملات مثبت تمرکز کنید. هنگامی که اجازه می‌دهید تنش از بدن‌تان خارج شود از تصدیقاتی مانند «این کار مال من است» یا «ارائه‌های من عالی است» استفاده کنید. علاوه بر این باید واژه‌هایی مانند «موفقیت» یا «اعتماد به نفس» را با خودتان تکرار کنید.

با تمرین مهارت بیشتری پیدا می‌کنید

برای اینکه بتوانید از تکنیک تمرکز کردن با اطمینان استفاده کنید نیاز به کمی تمرین دارید. برای این کار لازم است قبل از اینکه با یک موقعیت واقعا پراسترس روبه‌رو شوید، در این تکنیک مهارت کافی پیدا کنید. سعی کنید از این تکنیک در موقعیت‌هایی که مقدار کمی استرس به شما وارد می‌کنند، استفاده کنید. برای مثال با چیزی که هر روز در سر کار تجربه می‌کنید.

روش دیگری که به وسیله‌ی آن می‌توانید تمرکز کردن را تمرین کنید این است که بدن خود را در شرایط پر استرس قرار دهید و سپس سعی کنید خود را متمرکز کنید.

برای مثال نوازندگان، پیش از اجرا تمرکز کردن را تمرین می‌کنند. برای اینکه خود را در شرایط استرس قرار دهند ممکن است تعداد زیادی پله را بالا و پایین بروند و سپس بالافاصله قطعات‌شان را تنها یا در مقابل دیگران بنوازند.

فعالیت بدنی به علت واکنش‌های فیزیکی‌ای که ایجاد می‌کند، مانند افزایش ضربان قلب و کوتاه شدن نفس‌ها، روش بسیار خوبی برای شبیه‌سازی علائم استرس است.

این کار را انجام دهید سپس با توجه به مراحلی که گفته شد مرکز خود را پیدا کنید. به این ترتیب زمانی که واقعا دچار استرس می‌شوید، به خوبی می دانید که باید چه کار کنید.

زمانی که در تمرکز کردن مهارت کافی پیدا کردید، هر زمان که دچار استرس شدید و کنترل خود را از دست دادید؛ می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید. همچنین این تکنیک به شما می‌آموزد هنگامی که با شرایط دشواری روبه‌رو شدید به غریزه‌تان اعتماد کنید.

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 275
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

بسیاری از ما زمان خود را صرفِ اندیشیدن درباره‌ی گذشته و آینده می‌کنیم. ممکن است آرزو کنیم که ای کاش زندگی‌مان جور دیگری بود، ممکن است نالان از کرده‌ها و پشیمان از گفته‌هایمان باشیم و ممکن است رفتار اطرافیانمان ما را در فکر فرو ببرد. حتی وقتی شاد هستیم، شاید از این بترسیم که شادی‌مان دوامی نداشته باشد یا اینکه شاید به‌اندازه‌ کافی شاد نباشیم، یا به هر طریق، از این بترسیم که چیزی را از دست بدهیم. به این فکر کنید که چقدر در زندگی، درنگ می‌کنید و به لحظه‌ای که در آن هستید، فکر می‌کنید و از کاری که در آن لحظه انجام می‌دهید، لذت می‌برید. ذهن آگاهی (mindfulness) خصیصه‌ مهمی در زندگی پرمشغله‌ی ماست و پرورش آن مزایای بسیاری برای سلامتی، رفاه، روابط و حرفه‌ ما دارد. در این مقاله، به شما می‌گوییم ذهن آگاهی چیست و چطور می‌توانیم ذهن آگاهی بیشتری داشته باشیم.

 

«شما باید در حال زندگی کنید، با هر موج برخیزید و زندگی جاوید خود را در هر لحظه بیابید. نابخردان روی جزیره‌ی فرصت‌های خودشان می‌ایستند و چشم به سرزمین دیگری می‌دوزند. سرزمین دیگری وجود ندارد، زندگی دیگری جز این زندگی وجود ندارد».

هِنری دیوید ثورو (Henry David Thoreau)، نویسنده و شاعر

ذهن آگاهی چیست

تعریف مرکز ذهن آگاهی آکسفورد از ذهن آگاهی چنین است: «آگاهی‌ای که از طریق تمرکز خودخواسته‌ به زمان حال شکل می‌گیرد و با کنجکاوی دلسوزانه و بی غل‌ و‌ غش همراه است. ما از طریقِ پرورشِ آگاهی می‌آموزیم چگونه در زمان حال زندگی کنیم و اندیشیدن به گذشته و نگران شدن از آینده را کنار بگذاریم.»

به بیان ساده‌، ذهن آگاهی شما زمانی به اثبات می‌رسد که از افکار، احساسات و اَعمال خود آگاه باشید. به عبارت دیگر، افکار، احساسات و اَعمال خود را در هر موقعیت، به طور کامل حس کنید.

برای این که ذهن آگاهی را تجربه کنید، این تمرین ساده را انجام دهید. مغزتان را از هر گونه فکر خالی کنید و رویِ تنفس‌تان تمرکز کنید. به حسِ تنفس توجه کنید. به صدایی که ایجاد می‌کند، گوش دهید و به بالا و پایین شدن قفسه‌ی سینه‌تان نگاه کنید. سعی کنید این کار را حداقل به مدت یک دقیقه انجام دهید.

این تمرین ساده‌ی مدیتیشن، مصداق ذهن آگاهی است و درباره‌ی توجه کردن به چیزی است که در هر لحظه تجربه می‌کنید.

در زندگی امروزه، تمرین ذهن آگاهی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ما دائما به واسطه‌ی گوشی‌های هوشمند، رسانه‌های اجتماعی، حجم کار رو به افزایش و روابط و نیازهای توأم با آن، گرفتار حواس پرتی می‌شویم. ذهن آگاهی، توانایی حضور کامل در زندگی پرمشغله‌ی روزمره و لذت بردن از انواع تجربیات را به ما می‌دهد.

مزایای ذهن آگاهی چیست

ذهن‌آگاهی، مزایای مهم و زیادی دارد.

نخست، به شما کمک می‌کند در لحظه زندگی کنید. زمانی که ذهن آگاهی را در خودتان بپرورانید، به چیزهایی که در لحظه، در اطراف شما وجود دارند، توجه می‌کنید و دیگر به گذشته‌ای که توانایی تغییر و آینده‌ای که توان پیش‌بینی کامل آن را ندارید، فکر نمی‌کنید.

طبق نتایج مطالعات انجام‌شده، ذهن آگاهی با تقویت هوش هیجانی (Emotional Intelligence: EI) همراه است. زمانی که هوش هیجانی شما بالا باشد، از افکار، احساسات، کلمات و اَعمال خود آگاه هستید و تأثیر آنها بر دیگران را درک می‌کنید. این خودآگاهی به این معناست که شما به دیگران توجه کامل می‌کنید، حرف‌هایی نمی‌زنید که ناخواسته سبب رنجش آنها شود و قادر هستید در لحظه، قدردان وقایع مثبت زندگی‌تان باشید.

ذهن آگاهی همچنین کمک می‌کند تا بیشتر احساس رفاه کنید. طبق یافته‌های یک مطالعه، افزایش ذهن آگاهی به‌مرور زمان، منجر به کاهش استرس و به‌هم‌ریختگی خلق‌وخو می‌شود. نتایج مطالعه‌‌ دیگری نشان می‌دهد که ذهن آگاهی به پروراندن حس همدلی کمک می‌کند و سبب افزایش رفتارهای نوع‌دوستانه می‌شود.

مزیت دیگر این عادت، تأثیر مثبت بر مغز است. محققان دریافته‌اند که ذهن آگاهی، تراکم ماده‌ی خاکستری مغز را در نواحی مرتبط با یادگیری، کنترل احساسات و حافظه بالا می‌برد.

ذهن آگاهی برای بدن هم می‌تواند مفید باشد. یافته‌های تحقیقی روی شرکت‌کنندگانی که هشت هفته، مدیتیشن ذهن‌آگاهی را تمرین کرده‌ بودند، با تجربه‌ی اثرات مثبت همراه بود؛ اثراتی از قبیل افزایش چشمگیر پادتن‌هایی که به سیستم ایمنی ربط دارند.

در نهایت، ذهن آگاهی می‌تواند روابط حرفه‌ای و شخصی شما را بهبود ببخشد. وقتی شما در یک موقعیت، حضور کامل داشته باشید، می‌توانید با همدلی، دلسوزی، صداقت، هوش و ملاحظه با افراد برخورد کنید. این عادت باعث جلب اعتماد، پرورش واقع‌بینی و بالا رفتن درک می‌شود.

۵ نکته برای تقویت ذهن آگاهی

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر، ذهن آگاهی را در خودتان تقویت کنید.

۱. ذهن آگاهی را تمرین کنید

بسیاری از ما بخش زیادی از روز را صرف فکر کردن به گذشته و آینده می‌کنیم و معمولا، کارهای روزمره را به صورت خودکار و بدون تمرکز انجام می‌دهیم. مغز ما می‌تواند جریان‌های فکری بی‌پایانی را در خود جای دهد که دنیای پیرامون ما را مشاهده و قضاوت می‌کنند.

به جای این که بگذارید افکارتان، حواس شما را پرت کنند، حوصله به خرج دهید و افراد، اشیا و موقعیت‌های پیرامون خود را مشاهده کنید. به جای تمرکز کردن روی افکارتان، به پیرامون‌تان توجه کنید.

۲. درنگ کنید

ذهن آگاهی درباره‌ی حضور داشتن در لحظه است. برای درنگ کردن و توجه کردن، باید آگاهانه تلاش کنید. به چیزی که احساس می‌کنید، می‌شنوید، می‌بویید و می‌بینید، فکر کنید.

سعی کنید با جدیت تمام، هر یک از کارهایتان را به نوبت تمام کنید. چندوظیفه‌ای بودن سبب می‌شود احساس نابسامانی و آشفتگی کنید و این حالت بر پایین آمدن کیفیت کار شما اثر می‌گذارد. بهتر است به‌نوبت روی هر یک از کارهایتان تمرکز کنید.

اگر دچار حواس‌پرتی شدید، نه اَعمال‌تان را قضاوت کنید و نه حس بدی پیدا کنید. کافی است به‌آرامی توجه‌تان را به مسیر درست هدایت کنید، با انگیزه کار و تمرکز کنید.

۳. به کارهای روزمره توجه کنید

راه دیگر تقویت ذهن آگاهی انتخاب کاری است که به‌صورت روزمره آن را انجام می‌دهید، اما این‌بار به شیوه‌ی دیگری درباره‌ی آن فکر کنید. برای مثال، کارهای دفتری، شستن ظروف یا جارو کردن برگ‌ها.

به جای پرت شدن حواس‌تان، روی فعالیتی که در لحظه انجام می‌دهید، تمرکز کنید. کاغذ را بین انگشتان‌تان احساس کنید، سرما و گرمای آب را روی دستان‌تان احساس کنید یا به صدای برگ‌ها هنگام جارو کردن، گوش دهید.

سعی کنید حداقل پنج دقیقه روی فعالیت‌های روزمره تمرکز کنید. شاید با انجام این کار، لذت‌تان از انجام آنها بیشتر شود و پس از اتمام آنها، نسبت به قبل حس بهتری داشته باشید.

۴. احساسات خود را بپذیرید

در طول روز، چند بار افکار و احساسات خودتان را قضاوت می‌کنید؟ مثلا با خود می‌‌گویید: «من نباید این احساس را داشته باشم» یا «این فکر وحشتناکی است».

بخشی از آگاه بودن به این معناست که افکار و احساسات‌تان را به صورت «درست» یا «غلط» قضاوت نکنید. در عوض، افکار و احساسات‌تان را بپذیرید و سعی کنید بی‌طرف بمانید.

۵. مدیتیشن را تمرین کنید

یکی از بهترین راه‌های پرورش ذهن آگاهی، تمرین روزانه‌ی مدیتیشن به مدت چند دقیقه است.

سعی نکنید به محض نشستن، به حالت خاصی برسید. ذهن شما احتمالا درگیر نقشه‌ها، خیال‌بافی و خاطرات است. وقتی اسیر این جریانات فکری بی‌پایان می‌شوید، افکارتان یا خودتان را قضاوت نکنید، فقط حواس‌تان را دوباره به زمان حال معطوف کنید. به تنفس‌تان فکر کنید، به احساسی فکر کنید که بدن‌تان تجربه می‌کند و روی چیزهایی که می‌توانید ببینید و بشنوید، تمرکز کنید.

هدف انجام تمرین مدیتیشن این نیست که «دست از فکر کردن بردارید»؛ بلکه هدف این است که در لحظه حضور داشته باشید. به‌مرور زمان، آگاهی شما در طول تمرین مدیتیشن بالا می‌رود و به اوقات دیگر روز هم منتقل می‌شود.

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 273
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار تکراری و به نوعی کسل‌کننده شده‌اند. شاید همه با این نظر موافق نباشند اما ۵ یا ۱۰ سال گذشته را در ذهنتان مرور کنید. صرف نظر از گوشی‌های تاشو که آینده‌ی گوشی‌های هوشمند به حساب می آیند، چه پیشرفت چشمگیری را در گوشی‌های معمولی شاهد بودیم که ما را به تعجب وا دارد؟ بدیهی است همه چیز بهتر شده و این موضوع انکارناپذیر است.

 

اما نمی‌توان این پیشرفت‌ها را چیز عجیبی دانست. دیر یا زود باید شاهد دوربین‌های قدرتمندتر، نمایشگرهای باکیفیت‌تر، باتری پرظرفیت‌تر و چیزهایی از این دست می‌بودیم. اما این پیشرفت‌ها اصلا شگفت‌انگیز و خارق‌العاده نیستند. دنیای فناوری با این سرعت از پیشرفت، قطعا نیازمند یک محصول کاملا جدید و منحصر به فرد است.

 

شاید برخی از کاربران به این موضوع فکر کنند که گوشی‌های هوشمند امروزی به اندازه‌ی کافی خوب هستند و نیازی به تغییر در آن‌ها دیده نمی‌شود. اما آیا واقعا این چیزی است که باید انتظار داشته باشیم؟ به. نظر می‌رسد این‌طور نباشد. شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، طی یکی دو سال اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌ی طراحی داشتند. برای مثال گوشی‌های تاشو با نمایشگرهای تاشونده راهی بازار شدند. نمایشگرهای منعطفی که قابلیت خمیدگی داشته و پیشرفت قابل توجهی به نسبت گوشی‌های معمولی دارند و این می‌تواند نویدبخش آینده‌ای درخشان برای گوشی‌های هوشمند باشد.

 

در ادامه قصد داریم به معرفی گجت‌هایی بپردازیم که بخشی کوچکی از آینده‌ی گوشی‌های هوشمند را تشکیل خواهند داد. محصولاتی که از طراحی‌های بسیار عجیبی بهره می‌برند و حتی پتنتی از برخی آن‌ها هم منتشر شده و این یعنی احتمالا شاهد رونمایی از آن‌ها در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود. البته شاید گاهی این طراحی‌ها کمی غیر واقعی به نظر برسند و هیچ‌وقت به تولید انبوه نرسند، اما جالب خواهد بود اگر نگاهی داشته باشیم به آینده‌ی گوشی‌های هوشمند و آنچه که ممکن است در سال‌های پیش رو رخ دهد.

 

این مقاله ممکن است حاوی نظرات شخصی نویسنده باشد.

دستبند هوشمند 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی‌های هوشمند

اول از همه از دستبند هوشمند آغاز می‌کنیم. البته چنین دستبندی با این طراحی در حال حاضر توسط ZTE و با نام نوبیا آلفا تولید و در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. محصولی با نمایشگر ۴ اینچی منعطف که به کاربر این امکان را می‌داد تا به شکلی بسیار جذاب آن را باز کرده و آن را تقریبا به یک گوشی هوشمند تبدیل کنند.

 

اگرچه این دستبند نتوانست آن‌طور که باید در بازار گجت‌های هوشمند بدرخشد و طرفداران زیادی پیدا کند، اما می‌توان جسارتی که ZTE در این زمینه به خرج داد را تحسین کرد. لازم به ذکر است ZTE همان شرکتی است که توانسته اولین گوشی هوشمند با دوربین سلفی زیر نمایشگر را تولید و روانه‌ی بازار کند.

البته نوبیا آلفا تنها دستبند هوشمندی نیست که از چنین طراحی زیبایی بهره می‌برد. در واقع باید آن را آغازگر این طراحی دانست. محصولات زیادی با طراحی مشابه پتنت شده‌اند یا تصاویر آن‌ها در سراسر فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده و به نظر می‌رسد شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این زمینه، موفقیت خوبی کسب کنند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی‌های هوشمند

فروش بالای مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند نشان داده کاربران به اینگونه محصولات علاقه‌ی بسیار زیادی دارند. البته اگر مشکلی نداشته باشند. چون طراحی خاص این گجت‌ها باعث می‌شود کاربران کمتر به کیفیت آن‌ها اعتماد کنند. اما اگر قرار باشد چنین محصولاتی رسما بخشی از زندگی کاربران را تشکیل دهند، می‌توان آن‌ها را جایگزین بسیار خوبی برای گوشی‌های هوشمند دانست.

 

این‌طور به نظر می‌رسد که کاربر گوشی خود را روی مچ دست خود داشته و می‌تواند بدون اینکه نیاز به درآوردن آن از جیب یا کیف باشد، به اعلانات مختلف دسترسی داشته باشد، به انجام کارهای گوناگون بپردازد که حتی ساعت‌های هوشمند هم در انجام آن ناتوانند یا مثلا هنگامی که شخصی تماس بگیرد، به‌راحتی آن را از دست جدا کرده و مانند گوشی نزدیک گوش خود نگه دارد و به صحبت بپردازد. محصولاتی مانند این دستبند به خاطر کاربرد خوبی که دارند، می‌توانند بخشی از آینده‌ی گوشی‌های هوشمند باشند.

 

احتمال عرضه‌ی چنین محصول در آینده‌ی نزدیک: متوسط به بالا

گوشی پروژکتوری

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی‌های هوشمند

در ادامه‌ی صحبتمان در رابطه با دستبندها، باید به این محصول بسیار جالب از سال ۲۰۱۴ اشاره کنیم. در آن سال، این گجت را Cicret Phone نامیدند. نکته‌ی جالب در رابطه با آن، نداشتن نمایشگر است. در واقع تمام آنچه که کاربر در اختیار داشت، یک دستبند بسیار باریکی بود که در به‌عنوان یک پروژکتور عمل کرده و تصویری از محیط یک گوشی هوشمند را روی دست شما می‌تاباند. ایده‌ی کیبوردهای لیزری هم از همین محصول برداشت شده که اکنون به صورت رسمی وارد بازار هم شده‌اند.

 

کیبورد لیزری

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی‌های هوشمند

بدیهی است برای اینکه بتوانید محیط یک گوشی هوشمند را روی دست خود بتابانید، به یک پروژکتور بسیار قدرتمند با میزان روشنایی بالا نیاز خواهید داشت. سیستم تشخیص لمس هم باید به بهترین شکل ممکن کار کند تا مشکلی از بابت کار با آن وجود نداشته باشد. با توجه به آینده‌ی Cicret Phone، می‌توان نتیجه گرفت فعلا نمی‌توانیم به چنین فناوری هیجان‌انگیزی دست پیدا کنیم. مشکلات فنی بسیار زیادی در این مسیر وجود دارد که از میان برداشتن آن‌ها هم بسیار زمان‌بر و پرهزینه خواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد به‌ این زودی‌ها شاهد رونمایی از چنین گجتی نخواهیم بود.

 

احتمال عرضه‌ی چنین محصول در آینده‌ی نزدیک: کم

 گوشی شفاف

 

سریال The Expanse را به خاطر دارید؟ یا فیلم توطئه‌ی اشلون؟ احتمالا این فیلم و سریال برای اولین بار طراحی گوشی شفاف را به نمایش گذاشتند. شاید فکر کنید دستیابی به چنین سطح از فناوری حداقل تا چند سال آینده غیر ممکن باشد اما جالب است بدانید ال‌جی پتنتی را در سال ۲۰۱۵ به ثبت رساند که مربوط به یک گوشی تاشوی شفاف است. ال‌جی مدت زمان زیادی هم مشغول کار روی نمایشگرهای OLED شفاف بوده بنابراین جای تعجبی نخواهد داشت اگر شاهد رونمایی از چنین محصولی از سوی این شرکت باشیم.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی‌های هوشمند

اگر این سؤال به ذهنتان خطور کرده که شفاف کردن نمایشگر چه فایده‌ای دارد، سؤال کاملا به‌جایی است چون به نظر می‌رسد دلیل منطقی فعلا برای این کار وجود ندارد. جز اینکه بسیار ایده‌ی هیجان‌انگیز و منحصربفردی خواهد بود. اما از طرفی شفاف بودن نمایشگر باعث می‌شود میزان روشنایی نمایشگر به طرز قابل توجی کاهش پیدا کند. حتی تمام قطعات سخت‌افزاری گوشی هم باید شفاف ساخته شوند که خب فعلا چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. اما اگر این شفافیت تنها مربوط به نمایشگر باشد، احتمالا در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم شاهد آن باشیم.

 

احتمال عرضه‌ی چنین محصول در آینده‌ی نزدیک: متوسط

گوشی با نمایشگر رول‌ شونده

گوشی با نمایشگر رول‌شونده در بین محصولات عجیب، بیشترین شانس را برای عرضه‌ی رسمی دارد. محصولی که از نمایشگر منعطف بهره می‌برد و طبق شایعه‌ها و تصاویر گوناگون، مانند یک طومار رول می‌شود. اینکه دقیقا قرار است با این محصول چه کاری انجام دهیم، پرسشی است که نمی‌توانیم فعلا به آن پاسخ دهیم. اما تصاویر منتشر شده ما را کاملا به یاد طومارهای قدیمی می‌اندازد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی‌های هوشمند

همان‌طور که اشاره شد، این طراحی شانس زیادی برای به وقوع پیوستن دارد. چون نه تنها ساخت آن کار دشواری نیست بلکه در سال ۲۰۱۸ نمونه‌ی اولیه‌ی آن هم رونمایی شد. گجتی جالب تحت عنوان MagicScroll که محصول فکری پژوهشگران دانشگاه کویینز کانادا بود. 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی‌های هوشمند

این گوشی که در نسخه‌ی آزمایشی تولید شده از نمایشگری ۷٫۵ اینچی منعطف از جنس OLED بهره می‌برد که وضوح تصویر آن به ۲۱۶۰ × ۱۹۲۰ پیکسل می‌رسد. طراحی ظاهری محصول هم استوانه‌ای است و کاربر را در نگاه اول کاملا به یاد طومار می‌اندازد. لازم به ذکر است ال‌جی هم در گذشته پتنتی از یک محصول با طراحی مشابه را به ثبت رسانده و به همین خاطر امکان عرضه‌ی گوشی با نمایشگر رول شونده را باید بالا بدانیم.

 

احتمال عرضه‌ی چنین محصول در آینده‌ی نزدیک: بالا

لنز هوشمند

بسیاری از ما از کودکی تا حتی این لحظه تمایل داشته‌ایم با چشمانی شبیه به چشم سایبورگ‌ها دنیا را مشاهده کنیم. اگر مجموعه فیلم‌های ترمیناتور را دیده باشید، به‌خوبی متوجه منظورمان از این موضوع می‌شوید. ایده‌ی بسیار جالبی خواهد بود اگر به طور کلی گوشی‌های هوشمند را از زندگی روزمره‌ی خود پاک کرده و هر آنچه را که باید، از طریق چشمان خود ببینیم و انجام دهیم.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی‌های هوشمند

شاید فکر کنید طراحی چنین محصولی ممکن است غیرممکن یا حداقل در این سال‌ها بسیار سخت باشد. اما خبر خوب اینجاست که محققین دانشگاه خنت بلژیک توانستند نسخه‌ی اولیه‌ی یک لنز هوشمند را در سال ۲۰۱۴ رونمایی کنند. در همان سال بود که گوگل، در راستای توسعه‌ی گوگل گلس، تصمیم گرفت درون چنین لنزی، دوربین تعبیه کند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی‌های هوشمند

در واقع لنزهای هوشمند از دهه‌ی ۹۰ میلادی تاکنون، بخشی از فعالیت‌های محققین را تشکیل داده و همانطور که اشاره شد، دانشمندان توانستند نسخه‌های اولیه‌‌ی چنین محصولی را هم تولید کنند. حتی برخی از آزمایشگاه‌ها، این لنز را روی خرگوش امتحان کردند. بنابراین به نظر می‌رسد این فناوری آنقدرها نیز دور از دسترس نباشد. چرا که کاربرد آن از تمام آنچه که در این مطلب به آن اشاره شده بیشتر است.

 

احتمال عرضه‌ی چنین محصول در آینده‌ی نزدیک: کم تا متوسط

به نظر شما، آینده‌ی گوشی‌های هوشمند چگونه خواهد بود؟ شما کدام یک از طراحی‌های بالا را ترجیح می‌دهید؟

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 278
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

با تغییر نجنگید

بنابر نظر برخی بزرگان و مشاهیر، یکی از مهارت‌های سودمند در زندگی، کنار آمدن با تغییر است. چیزها و آدم‌های پیرامون ما تغییر می‌کنند. بهتر است به‌آرامی این تغییرات را بپذیریم و با تغییر نجنگیم. در این مطلب مفصل به شما توضیح خواهیم داد که چرا نباید با این تغییرات مقابله کنید و چطور این کار را انجام دهید.

 

چرا نباید با تغییر بجنگیم؟

ذهن ما ممکن است درگیر چیزهای ریز و درشتی شود: مسائلی مانند افزایش سن، دوستان، بیماری ها، بزرگ‌شدن بچه‌ها، عقب‌افتادن تیم موردعلاقه‌مان و موارد مشابه دیگر. شاید ما هیچ‌یک از این تغییرها را دوست نداشته باشیم، اما مقاومت دربرابر آنها فقط باعث می‌شود احساس بدتری پیدا کنیم و حتی گاهی دست به رفتارهای ناخوشایند بزنیم.

برخی از این مسائل شخصی را در نظر بگیرید: نشانه‌های پیری در بدن، تغییرات محل زندگی‌ یا تغییر در رابطه‌ای مهم. اگر از درون با این تغییرات بجنگید، چه احساسی خواهید داشت؟ احتمالا احساس ناراحتی روحی و گرفتگی می‌کنید. حال اگر حقیقت این تغییرات را ـ‌ چه خوشایند باشند و چه ناخوشایند‌ ـ بپذیرید، احتمالا حالتان خیلی بهتر می‌شود.

چطور از جنگیدن با تغییر دوری کنیم؟

فراموش نکنید که می‌توانید بروز تغییر را بپذیرید درحالی‌که هم‌زمان برای ایجاد تغییرات بهتر تلاش می‌کنید! پذیرش این حقیقت که تجربه‌های شخصی درونی و اوضاع پیرامونی ما تغییر می‌کنند به‌معنی این نیست که ما نباید برای دستیابی به اهداف بهتر تلاش کنیم.

موردی را در نظر بگیرید که در حال تغییر است (یا تغییر کرده است) و شما با آن کلنجار می‌روید اما نمی‌توانید جلوی تغییر را بگیرید. برخی چیزها در چرخه‌ای طبیعی از بین می‌روند. نظام‌های سازمان‌یافته دچار بی‌نظمی می‌شوند. مثلا گربه نازمان بزرگ می‌شود. ایده های خلاقانه چند سال پیشمان ، امروز کلیشه‌ای و عقب‌مانده به‌نظر می‌رسند. فکرش را که می‌کنیم، می‌بینیم از برخی از دوستان قدیمی‌مان فاصله گرفته‌‌ایم.

این جملات را با خود تکرار کنید:

  • همه‌چیز تغییر می‌کند؛
  • همه‌چیز در حال تغییر است و من نمی‌توانم جلوی آن را بگیرم؛
  • من حقیقتِ تغییر را می‌پذیرم؛
  • بااین‌حال هم‌پای تغییرات برای ایجاد تغییرات مثبت تلاش می‌کنم.

همین‌طور بهتر است روی برخی موضوعات به‌طور ویژه تمرکز کنید. نامی به مسئلهٔ موردنظر بدهید، مثلا X. با خود تکرار کنید:

  • X در حال تغییر است؛
  • ای کاش این‌طور نبود ولی حقیقت همین است؛
  • عوامل مختلفی باعث تغییر X می‌شوند؛
  • تاکنون نتوانسته‌ام مانع تغییر شوم؛
  • هنوز هم می‌توانم کارهایی را که به‌نظرم برای X مفیدند، انجام دهم؛
  • درعین‌حال می‌توانم برای خیر خودم و دیگران تلاش کنم.

در حال تکرار این جملات، بدن را شل کنید، آرام و ریلکس باشید. سعی کنید دامنه دیدتان را گسترده کنید و بینید آدم‌های بی‌شماری با تغییراتی مشابه کلنجار می‌روند. به این فکر کنید که با رها‌کردن موضوع چه هدیه خوبی به خودتان می‌دهید؛ بگذارید تغییر رخ دهد.

همچنین این را در نظر بگیرید که آنچه در آغاز تغییری ناخوشایند می‌پنداشتید، ممکن است از برخی جنبه‌ها تغییری مثبت باشد! این به‌معنی چشم‌پوشی از موارد ناخوشایند نیست، بلکه به‌معنی جست‌وجوی فرصت‌های جدید است.

در درونی‌ترین حالت، ببینید آیا متوجه گذر لحظه‌ها هستید و به‌راحتی با آن کنار می‌آیید. حقیقتی شگفت‌انگیز همیشه پیش رویمان است: پایان هر لحظه با آغاز لحظه‌ای نو همراه است!

نفس بکشید و در هر نفس بگذارید احساسات و افکارتان در هنگام دم و بازدم در جریان باشند. در هر نفس، پایان‌های بسیاری رقم می‌خورند! فکرکردن به چیزهایی که در تجربه‌ای آنی تمام می‌شوند، ممکن است کمی ترسناک باشد. اما اینها همه می‌توانند با آغازهای پی‌درپی و بازیابی‌های بی‌شمار همراه باشند. درک این موضوع کمک می‌کند که با خیال راحت بپذیریم که رها‌کردن و نجنگیدن اشکالی ندارد. شاید متناقض به‌نظر برسد، اما اگر بگذارید تجربیات‌تان پیوسته تغییر کنند، به آرامشی پایدار می‌رسید.

شما در زندگی‌تان‌ با تغییرات دشوار روبه‌رو شده‌اید؟ با آنها سر جنگ دارید یا سعی می‌کنید با تغییر کنار بیایید؟ شما چطور با تغییرات ریز و درشت زندگی کنار می‌آیید؟ آیا تجربه‌ای از کنار آمدن با تغییر و هم‌زمان تلاش برای بهترکردن اوضاع دارید؟



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 272
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |
همه روزه کسب و کارهای بیشتری به سمت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بهبود کمپین‌های تبلیغاتی خود می‌روند. اقدامات صحیح در این رسانه‌ها باعث افزایش ترافیک وبسایت، شناخته شدن برند و ارتباط با مخاطبان هدف می‌شود. با این حال بسیاری از بازاریابان استفاده از هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی را از قلم می‌اندازند. هر چند کنار هم آمدن این دو امکان کسب نتایج بهتر را چندین برابر می‌کند. در این مطلب چندی از دلایل و راهکارهای این ترفند بازاریابی تلفیقی رامورد بررسی قرار می‌دهیم.
این دو عنصرهر یک می‌توانند راهکارهایی مقرون به صرفه برای یافتن مشتریان جدید ارائه دهند، برند شما را در معرض دید افراد بیشتر و جدیدتر قرار دهند و همکاری‌های تازه را ایجاد نمایند. از طرفی بهره بردن از هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی همه‌ی این مزایا را به صوررت دوجانبه خواهد داشت. در زیر چند راه را که می‌توان با محصولات تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی سر و صدا کرد بررسی می‌کنبم.

انگیزه دادن برای اشتراک گذاری (Share) و افزایش تعداد فالوئرها

وقتی اطلاعات جدید را روی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید، هدف اصلی شما جلب توجه و متقاعد کردن کاربران برای اشتراک گذاری آن با سایرین است. وقتی صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید خیلی مهیج نباشد، این کار سخت‌تر می‌شود. این جاست که هدایای تبلیغاتی می‌توانند شما را در تغییر بازی یاری کنند. به اشتراک گذاشتن یک مطلب، لایک کردن یک صفحه و حتی در اختیار گذاشتن نام و آدرس ایمیل بهای کمی در مقابل دریافت یک هدیه تبلیغاتی است. کاربران نیز حاضر به پرداخت آن می‌باشند.
آن‌ها دیگران را نیز به این کار تشویق می‌کنند. اگر یک کاربر فیسبوک بتواند با ثبت نام در صفجه‌ای یا لیست ارسال یک خبرنامه یک تی شرت تبلیغاتی بدست آورد، احتمال اینکه سایر دوستان خود را به این معامله شیرین بیاورد نیز بسیار است.

قدردانی از مشتریان وفادار

شما بیش از این نیز از هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان فعال و وفادار خود استفاده کرده‌اید. اما با وجود بستر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید این کار را در محیطی انجام دهید که به اشتراک گذاری این تجربه و احساس خوب برای آن‌ها راحت‌تر باشد. خوشحال نگه داشتن چنین افرادی باعث می‌شود بیشتر حامی شما شوند طرفدار شما در این رسانه ها شوند. از هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد مجموعه هوادارن استفاده کنید. به خصوص کسانی که بازخورهای خوب و سازنده درباره شما می‌دهند. اگر به آن‌ها سپاسگذاری واقهی خود را بابت همکاری و حمایتشان نشان دهید، آن نیز برایتان جبران خواهند کرد.

ایجاد بازاریابی دهان به دهان

همه دوست داریم مخاطبانمان دباره برند ما با سایر افراد صحبت کنند.. این اتفاق معمولا نیازمند چیزی بیش از محصولات و خدمات برتر است. هدیه‌ای که به خوبی انتخاب شده باشد و مورد علاقه کاربران واقع شود می‌تواند به آغاز صحبت‌ها درباره شما کمک کند.
اگر برای به کارگیری هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی آماده هستید در ادامه به چند روش ساده اشاره شده‌است.
 به فالوئرهای فیسبوک و توئیتر خود هدیه‌ای ساده در ازای لایک کردن صفحه شما و دادن آدرس ایمیلشان ارائه دهید. اگر مکان‌های فیزیکی نیز داشته که دوست دارید از آن بازدید کنند، پیشنهاد دهید که به محل شما بیایند، اطلاعات تماسشان را بدهند و هدیه خود را دریافت کنند.
مردم را تشویق کنید تا با هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی عکس منتشر کنند یا برای شما ارسال کنند. این کار کمک می‌کند که تعامل مشتریان با شما بیشتر شده و همچنین افراد بدبین هم نسبت به واقعی بودن هدایا اطمینان حاصل کنند. یک آژانس مسافرتی به مشتریانی که سفری را رزرو می‌کردند، یک اردک پلاستیکی به همراه هشتگی خاص و لوگوی شرکت می‌داد. مسافران نیز در سفر خود با اردک عکس گرفته و به همراه هشتگ مذکور منتشر می‌کردند. به نظر منطقی می‌رسد اگر بگوییم موفقیت این کمپین به علت حضور این عروسک بوده است.
محصولات تبلیغاتی خود را با QR کدها، نام توئیتر خود یا هشتگ‌ها بر رویشان به مشتریان دهید. در این حالت صحبت بیشتری درباره شما خواهد شد و مردم به وبسایت یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما هدایت می‌شوند. در مثال قبل حضور هشتگ روی عروسک، همراه شدن مشتریان با خواسته آژانس مسافرتی و به اشتراک گذاری عکس‌هایشان را راحت‌تر کرد.
استفاده از هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی بایستی با اولویت بندی مالی انجام شود. برای کمپین‌های کوچک، به اشتراک گذاری و دنبال شدن توسط کاربران از انواع مقرون به صرفه استفاده کنید. موارد خاص‌تر را به قرعه‌کشی‌های بزرگ، رقابت‌های پر مخاطب و مشتریان با تعداد لایک و به اشتراک گذاری بیشتر اختصاص دهید. این کار به تازگی و هیجان برنامه‌هایتان کمک می‌کند.
نتیجه: هدایای تبلیغاتی توانایی ایجاد فرصت‌هایی را برای جلب خرریداران و مشتریان راغب دارد که نسبت به سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغات منحصر به فرد است. اگر از عملکرد خود در کمپین‌های دیجیتال راضی نیستید، با هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی شور و هیجانی جدیدی پیرامون برند خود ایجاد نمایید.
 


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 267
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |
  • در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و اختراع وسایل الکترونیکی جدید، هدایای دیجیتال از پرطرفدارترین زیرمجموعه هدایای تبلیغاتی می باشد. این دسته شامل جدیدترین کالاهای الکترونیکی با قابلیت شخصی سازی و چاپ اختصاصی می باشد.
  • 1- فلش مموری :

  • فلش مموری تبلیغاتی یکی از هدایای تبلیغاتی دیجیتال است که میتواند برای تبلیغات برند شما مورد استفاده قرار بگیرد.با وجود گسترده شدن تکنولوژی امروزه بیشتر اطلاعات در بین افراد از طریق فلش مموری ها به اشتراک گذاشته می‌شود. از این رو فلش مموری به عنوان یک وسیله پر کاربرد می‌تواند یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار شما در نظر گرفته شود. این دسته شامل انواع فلشهای زیر می باشد :

    • فلش مموری اختصاصی

    • فلش مموری کریستالی

    • فلش مموری کارتی

    • فلش مموری چرمی

    • فلش مموری خودکار

    • فلش مموری فلزی

    • فلش مموری چوبی

    • فلش مموری OTG

  •  

    2- پاور بانک :

  •  یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین وسایل برای جذب مشتری‌های بیشتر برای شرکت شما 

    پاور بانک تبلیغاتی است که بیشتر به عنوان هدایای تبلیغاتی نمایشگاه برای جذب مشتریان ارائه می‌شود.با گسترش روز افزون استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند، استفاده از پاور بانک نیز برای شارژ گوشی رونق بسیاری پیدا کرده است. حک آرم شرکت شما بر روی پاور بانک به علت استفاده مداوم از این وسیله علاوه بر این که دارای جنبه تبلیغاتی است، می‌تواند نام شرکت شما را همیشه در خاطر مشتری محفوظ نگه دارد.
  •  

     

    3- اسپیکر بلوتوث :

  • اسپیکرهای قدرتمند، باندهای اکتیو و پسیو، میکروفن های فوق العاده، اسپیکرهای قابل حمل بی نظیر، تنها بخشی از این نوع اسپیکرها می باشد. کافیست مقداری قیمت محصول را چشم پوشی کنید تا برترین اسپیکر کامل قرن را در دستان خود حس کنید.

     

     

    4- موس تبلیغاتی :

  • امروزه كامپيوتر جزيى از زندگى بشر شده است. كار با اين وسيله بدون موس تقريبا غير ممكن است. بنابراين موس تبليغاتى تبديل به يكى از كاربردى ترين هداياى تبليغاتى شده است. اين دسته شامل با كيفيت ترين انواع موس اپتيكال بى سيم بلوتوث و با سيم و امكان چاپ و تبليغات اختصاصى بر روى بدنه مى باشد.

     

    5- هاب یو اس پی تبلیغاتی :

    انواع هاب یو اس بی مخصوص موبایل و تبلت و لپ تاپ و ... با امکان انتقال دیتا و شارژ انواع دستگاه های همراه و با تعداد خروجی های مختلف میتواند پیشنهاد مناسبی برای هدایای دیجیتال باشد

  •  

     

    6- هندز فری تبلیغاتی :

    یکی از وسایل جانبی کاربردی تلفن های همراه ، هندزفری و هدست می باشد. از آنجایی که کاربردهای متفاوتی می توان برای این وسایل ارتباطی صوتی برشمرد، بنابراین بستر مناسبی را جهت تبلیغات و ارائه به عنوان هدایای تبلیغاتی فراهم آورده اند. جدیدترین مدل های هندزفری با قابلیت ارتباط بلوتوث و بی سیم ارائه می شوند که این مورد قابلیت های متفاوتی اعم از فرمان های دریافت و قطع تماس، پلی موزیک و ... در قالب دکمه و یا فرامین لمسی به هندزفری و هدست اضافه می کند. 

  •  

     

     

    7- دستبند هوشمند تبلیغاتی :

    انواع دستبند هوشمند با آخرین تکنولوژی روز و امکانات مختلف اعم از نظارت بر فعالیت ها و خواب، اتصال به انواع تلفن های هوشمند از طریق بلوتوث نوع 4، صفحه نمایش لمسی و همچنین مقاوم در برابر نفوذ آب می باشند. این نوع دستبند ها ی هوشمند همچنین قابلیت حک لیزر لوگو را دارا بوده و می توانند به عنوان یک هدیه تبلیغاتی در نظر گرفته شوند. 

    8- شارژر فندکی :

    انواع شارژر فندکی یا کار شارژر با قابلیت اتصال به فندک ماشین. دارای خروجی usb با قابلیت شارژ انواع دستگاه های همراه اعم از موبایل و تبلت؛ همراه با چاپ و لیزر لوگوی اختصاصی بر روی محصول نیز از جمله محصولات مرتبط با هدایای دیجیتال می باشد.

     

     

     






     


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 258
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

هرساله کسب وکارها هزینه‌های فراوانی  برای تولید و انتشار تبلیغات برند خود می کنند. این تبلیغات برندینگ به مناسبت های مختلفی مثل سال نو انجام می شود. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا هزینه‌های صرف شده برای تبلیغات از اثربخشی لازم برخوردار است یا خیر؟

 

در این مقاله خبری با توجه به گستردگی دنیای تبلیغات بخش هدایای تبلیغاتی را به عنوان یکی از بخش های تاثیرگذار در ماندگاری برند از لحاظ اثربخشی هزینه ای بررسی کرده ایم.

امروزه بازاریابی، یکی از نیازهای ضروری برای ارتقا کسب‌وکارها محسوب می‌شود. تولید و توزیع هدایای تبلیغاتی، یکی از اصول بازاریابی و از بهترین انواع تبلیغات در دنیای کنونی است.

همان‌طور که می‌دانید استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی هزینه‌های هنگفتی برای صاحبان کسب‌وکارها ایجاد می‌کند و برای بسیاری از شرکت‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست؛ به همین دلیل بهتر است برای تبلیغ و معرفی خود از روش های مقرون به صرفه تر که گروه هدف بیشتری را در بر می گیرد نظیر  هدایای تبلیغاتی استفاده شود. این هدایا می‌تواند به‌آسانی و با سرعتی مطلوب در بین مخاطبان توزیع شود و معرف برند، محصولات و خدمات شرکت‌های تبلیغ دهنده شود.

هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که از طرف صاحبان کسب‌وکار به دوستان، نزدیکان، مشتریان، نمایندگی‌ها و شرکای تجاری با اهدافی مانند معرفی، انتشار و تبلیغ برند، هدیه داده می‌شود.

این هدایا به مناسبت های مختلفی  به مخاطبین اهداء می شوند، نظیر مراسم شروع به کار یک کسب و کار، سالگرد تولید یک کسب وکار، مناسبت های ملی و مذهبی مثل هدایای تبلیغاتی شب عید و مناسبت های رسمی نظیر برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها و استفاده از هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی .

ویژگی‌های هدایای تبلیغاتی

استفاده از نوآوری و خلاقیت در طراحی هدیه تبلیغاتی اهمیت فراوانی دارد. از نکات مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از هدایای ارزشمند و کاربردی است و نه الزاماً گران‌قیمت؛ به‌طوری‌که اگر خودمان همان هدیه را دریافت کنیم، برایمان ارزشمند و قابل‌استفاده باشد. توجه به این نکته نیز مهم است که هدایای تبلیغاتی علاوه بر اینکه باید برای شرکت تبلیغ دهنده مقرون‌به‌صرفه باشد، باید از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد، تا این اطمینان حاصل شود که افراد در امور روزمره‌ی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بررسی ها نشان می دهد با شاخص هزینه در کنار اثربخشی و ماندگاری پیام برند، استفاده از تکنیک هدیه تبلیغاتی یکی از بهترین رتبه ها را در این شاخص به نسبت سایر روش های تبلیغاتی به خود اختصاص می دهد. 

این روش از کارایی و بازگشت سرمایه بیشتری برخوردار است بخصوص در زمان هایی که ما جامعه هدف کسب و کارمان را بیشتر در اختیار داریم نظیر ارسال یا تقدیم مستقیم هدیه. مانند زمان های برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها.

اثربخشی و مزایای سرمایه‌گذاری بر روی هدایای تبلیغاتی

سرمایه‌گذاری بر روی هدایای تبلیغاتی مزایای متعدد و اثربخش فراوان دارد. هزینه به ازای نمایش هدایای تبلیغاتی نسبت به سایر روش‌های بازاریابی، بسیار کمتر و بازگشت سرمایه نسبت به انواع دیگر، بسیار بیشتر است. همچنین برند شما در این نوع تبلیغات، نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی بیشتر دیده خواهد شد.

هدایای تبلیغاتی معمولاً برای مدت‌زمانی طولانی نگهداری می‌شوند. این موضوع می‌تواند به ارتقای نام تجاری شما کمک کند و نقش مؤثری در بازاریابی برند شما داشته باشد و مکمل مناسبی برای استراتژی بازاریابی محسوب می‌شود. هدایایی که نقش و برند شما بر روی آن نقش بسته شده باشد، می‌تواند به‌عنوان بخشی از بودجه بازاریابی و یک سرمایه‌گذاری خوب در نظر گرفته شود.

استفاده مکرر افراد از هدایای تبلیغاتی در واقع مهر تأییدی بر برند شما خواهد بود و باعث افزایش توجه مخاطب، ارتقاء شهرت برند و استفاده بیشتر از محصولات و خدمات شده و عاملی برای بازگشت سرمایه خواهد شد.

هدایا می‌توانند با اهدافی مشخص و در رویدادها و موقعیت‌های مختلفی مانند کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، جلسات، اعیاد و مناسبت‌ها اهدا شوند. این کار باعث می‌شود احساس خوبی در دیگران ایجاد شده و رابطه شما با آن‌ها تقویت شود. تحقیقات وب‌سایت MarketingSherpa نشان می‌دهد حدود ۷۱ درصد افرادی که هدیه تبلیغاتی دریافت کرده‌اند، نام شرکت هدیه دهنده را به خاطر سپرده‌اند.

هدیه دادن نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی ارزان‌تر است و تأثیر بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارد. مطالعه انستیتوی Advertising Specialty نشان می‌دهد که هر هدیه تبلیغاتی نسبت به پخش هر تبلیغ در تلویزیون ۴٫۷۵ درصد و نسبت به هر تبلیغ در روزنامه ۸٫۲۵ درصد ارزان‌تر است.

تحقیقات دانشگاه متدیست جنوبی (Southe Methodist) نیز نشان می‌دهد، افرادی که هدیه تبلیغاتی دریافت می‌کنند، تمایل بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات تبلیغ دهنده دارند. از طرفی دیگر، اگر تبلیغ دهنده، محصولات یا خدمات خود را هدیه دهد می‌تواند امیدوار باشد که آن هدیه، موردپسند واقع شود و مجدد مورد درخواست، خرید و استفاده قرار گیرد و باعث افزایش وفاداری مشتریان گردد. همچنین می‌تواند از طریق بازاریابی دهان‌به‌دهان یا از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به دیگران معرفی شود. به همین خاطر نباید قدرت هدایای تبلیغاتی را دست‌کم گرفت.

هدایای تبلیغاتی می‌تواند به‌عنوان یک انگیزاننده برای افراد فروشنده و نمایندگی‌ها به کار رود و هم در هنگام خرید، عاملی برای جلب نظر مشتریان باشد. به همین خاطر استفاده از هدایای تبلیغاتی همیشه ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

افزایش اثربخشی تبلیغات با استفاده از هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی می‌توانند نقش مهمی در افزایش میزان وفاداری مشتریان داشته باشند. استفاده از مشوق‌های تبلیغاتی و هدایای مناسب می‌تواند در مشتریان و مخاطبان احساس ارزشمندی ایجاد کند و مشتریانی را که از طرق مختلف با شما آشنا شده‌اند را به شما نزدیک‌تر و در برقراری ارتباط مؤثر با شما ترغیب نماید. استفاده از آنها به‌عنوان مکمل سایر فعالیت‌های تبلیغاتی می‌تواند مشتریان بالقوه را جذب کند و آن‌ها را برای خرید ترغیب نماید.

استفاده از هدایای پرکاربرد و محبوب می تواند اثربخشی این تکنیک را دوچندان کند. هدایایی نظیر فلش مموری تبلیغاتی بخاطر اینکه زندگی راحت تری را برای مخاطبین به همراه دارد و به آنها در نگهداری و انتقال اطلاعاتشان کمک می کند از محبوبیت و جایگاه ویژه ای نزد مشتریان برخوردار است.

با وجود اینکه کسب و کارها سال ها است از فلش تبلیغاتی برای هدیه استفاده می کنند هنوز این هدیه جایگاه خوبی در انتخاب هدیه دارد. پس توجه به میزان محبوبیت یک هدیه در کنار قیمت و کیفیت آن می تواند معیار مناسبی برای افزایش اثربخشی تکنیک هدایای تبلیغاتی در کمپین های بازاریابی باشد.

هدایای تبلیغاتی عاملی برای ماندگاری

طیف گسترده‌ای از محصولات تبلیغاتی در دسترس است. هر چه هدایای تبلیغاتی مفیدتر، زیباتر و کاربردی‌تر باشد، مدت‌زمان بیشتری نزد هدیه گیرنده باقی می‌ماند و عاملی برای برندسازی هدیه دهنده می‌شود. استفاده بیشتر از هدیه، باعث دیده شدن بیشتر و معرفی بیشتر برند شما به دیگران می‌شود. طبق آمار وب‌سایت VerifiedLabel حدود ۹۷ درصد کسانی که هدیه تبلیغاتی دریافت کرده‌اند، هدیه خود را نگه‌داشته و ۳ درصد آن‌ها، هدیه تبلیغاتی را به دیگران داده‌اند. در واقع هزینه هدایای تبلیغاتی عاملی است برای ماندگاری بیشتر و سرمایه‌گذاری بر روی برند شما، در زمان‌ها و مکان‌هایی که شاید فکرش را هم نکرده باشید.

امروزه هدایای تبلیغاتی یکی از ابزارهای بسیار مهم در بازاریابی جهانی است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ، با این روش به بازاریابی و تبلیغات می‌پردازند. هر هدیه تبلیغاتی می‌تواند تا مدت‌ها، اثر معنوی خوبی بر روی مشتریان بگذارد. در فضای رقابتی موجود، شرکت‌هایی می‌توانند حضور پررنگ و بادوامی داشته باشند که بتوانند، بهترین تخفیف‌ها و هدایای تبلیغاتی را به مشتریان خود ارائه دهند. بنابراین اگر به دنبال راهی برای ارتقا و گسترش برند خود هستید، حتماً از سرمایه‌گذاری بر روی هدایای تبلیغاتی استفاده نمایید.

یک کار به ظاهر ساده اما سخت، انتخاب نوع هدیه

انتخاب مناسب‌ترین هدیه، نیازمند این است که خواسته‌ها و تمایلات مشتریان و آنچه را که در حال حاضر برای آن‌ها جذاب است، بشناسید. یافتن این مهم، نقطه‌ی آغاز فعالیت‌های شما به‌منظور ارائه‌ی هدایای تبلیغاتی و کسب موفقیت در برنامه‌های ‌فروش است. باید هوشمندانه عمل کنید و با مشاوران تبلیغاتی مشورت کنید. شرکت‌های تبلیغاتی مختلفی برای تولید هدایای تبلیغاتی وجود دارند. امروزه انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی باکیفیت و به‌صرفه، یکی از دغدغه‌های افراد و شرکت‌های هدیه دهنده محسوب می‌شود. گرچه ممکن است همیشه گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود داشته باشد اما یک شرکت تبلیغاتی خوب، با داشتن مشاوران و مجموعه هدایای تبلیغاتی مناسب، حضور قوی در فضای مجازی و با داشتن دانش کافی از مشتریان می‌تواند هزینه‌های تبلیغاتی شما را تبدیل به سرمایه‌گذاری کند. 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 279
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

کسی نمی‌داند ۱ سال بعد، ۱ ماه بعد یا حتی همین فردا چه پیش‌ می‌آید. این طبیعت زندگی است! بااین‌حال، خیلی از آدم‌ها با ترس از آینده زندگی می‌کنند. هرقدر هم آینده‌نگر باشیم و با برنامه ریزی پیش برویم، نمی‌توانیم اختیار همه‌چیز را در دست بگیریم. اما ترس از رخدادهای پیش‌بینی‌نشده و بحران‌های احتمالی نباید ما را فلج کند. به‌دلیل ترس از آینده نامعلوم، آدم‌های بسیاری از تصمیم گیری های مهم، ریسک پذیری و برداشتن گام‌های بزرگ سر باز می‌زنند. در این مسیر ممکن است فرصت‌های درخشانی را از دست بدهند. در این مطلب، ۹ راهکار برای مقابله با ترس از آینده معرفی می‌کنیم. اگر فکروخیال و نگرانی درمورد آینده به‌طور پیوسته زندگی اکنونتان را خراب کرده است، این مطلب را از دست ندهید.

 

۱. هرگز فراموش نکنید: بزرگ‌ترین ترس‌ها به‌ندرت رخ می‌دهند

این حقیقتی است که بسیاری از ما تجربه‌ کرده‌ایم و در درستی آن تردید نداریم. با وجود این، اغلب آن را فراموش می‌کنیم! با هزار جور فکروخیال، پس از کلنجار فراوان با خودمان، به دفتر رئیس می‌رویم و درخواستمان را بیان می‌کنیم. از اتاق رئیس که بیرون می‌آییم با خودمان می‌گوییم: همین بود؟! بسیاری از ما ذهنمان را درگیر چیزهایی می‌کنیم که به‌احتمال‌زیاد هرگز رخ نمی‌دهند. واقعیت ممکن است عجیب‌تر از خیال باشد، اما انگار فکروخیال بیشتر از واقعیت ما را می‌ترساند.

۲. بدترین حالت‌های ممکن را در نظر بگیرید

برای مقابله با ترس از آینده بدترین حالت ممکن را تصور کنید

پس از اینکه پذیرفتید بزرگ‌ترین ترس‌هایتان به واقعیت نمی‌پیوندند، از خودتان بپرسید: بدترین وضعیتی که ممکن است رخ بدهد چیست؟ با این کار متوجه می‌شویم که حتی اگر بدترین وضعیت ممکن هم پیش بیاید، دنیا به آخر نمی‌رسد. با درنظرگرفتن بدترین احتمالات، درمی‌یابیم که ترس‌های ما آن‌چنان‌که گمان می‌کردیم بزرگ نیستند. واضح است که شاید برخی از آنها تأثیری چشمگیر بر زندگی‌مان داشته باشند، اما ما را از زندگی‌ ساقط نمی‌کنند.

۳. هنگام نگرانی خودتان را مشغول کنید

گاهی وقت‌ها، خیلی از ما از نگرانی دچار بی خوابی می‌شویم. این‌جور وقت‌ها بهترین کار این است که خودمان را مشغول کنیم. فرقی نمی‌کند تلاش هدفمند برای مقابله با ترسمان باشد یا فعالیت فیزیکی، چون درگیرکردن ذهن با فعالیتی خوشایند راهی مؤثر برای ازبین‌بردن احساسات منفی است.

۴. بر لحظه، ساعت و روز جاری تمرکز کنید

ریشه بیشتر ترس‌های ما ناآگاهی از برخی چیزها و نیز ناتوانی در پیش بینی آینده است. مسئله این است که هرجور به ماجرا بنگریم، بازهم فقط امروز و اکنون را داریم، چون فردا هنوز از راه نرسیده است! اگر نمی‌توانید بر نگرانی‌های اکنون غلبه کنید، راه بروید، بدوید یا چرتی بزنید.

۵. به آخرین باری که از چیزی ترسیدید فکر کنید

آخرین باری که نگران چیزی بودید و از آن هراس داشتید چه شد؟ به‌احتمال‌زیاد، به‌خوبی و خوشی از پسش برآمده‌اید! شاید به‌ نظر خودتان موفق نبوده‌اید یا کارها آن‌طور که می‌خواستید پیش‌ نرفت. خوب فکر کنید. شکست همیشه به‌معنی ناکارآمدی و کمبود ما نیست. شاید باید مسیر دیگری را در پیش می‌گرفتیم.

۶. اگر لازم است، برای مقابله با ترس از آینده، کمک بگیرید

گاهی روزها را با اضطراب و نگرانی سپری می‌کنیم، بدون اینکه بدانیم چرا. معمولا هم آن‌قدر شجاع نیستیم که بپذیریم بی‌دلیل هراسانیم. پس از اینکه شجاعت پذیرش را پیدا کردیم، آشکارا متوجه چیزهایی می‌شویم که برای غلبه بر ترسمان باید با آنها روبه‌رو شویم. اما فراموش نکنید که گاهی شاید لازم باشد از دیگران کمک بگیریم. کمک‌گرفتن هیچ اشکالی ندارد. هرچه باشد ما هم انسانیم!

۷. نتیجه‌ای خوشایند را مجسم کنید

مثبت اندیشی در لحظه و در اکنون ممکن است دشوار باشد. اما می‌توانیم دستیابی به هدف و نتیجه دلخواهمان را تصور کنیم! تصویرسازی چیزی فراتر از رؤیاپردازی است. در تصویرسازی باید تمرین کنیم واقعیت را به همان شکل و وضعیتی که می‌خواهیم تجسم می‌کنیم. به‌عبارتی، پیش از دستیابی به موفقیت، باید بتوانیم حس پیروزی را تجربه کنیم!

 

۸. از مراقبه و نیایش غافل نشوید

پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند فعالیت‌های معنوی در درمان بیماری ها و مشکلات جسمی مؤثرند. بنابراین، نیایش و مراقبه می‌تواند به کاهش اضطراب و ترس از آینده کمک کند. شاید به نظر کسانی که تابه‌حال چنین کارهایی را امتحان نکرده‌اند نشستن، تمرکز و نفس‌کشیدن کاری بیهوده‌ باشد. اما بدانید که تنفس عمیق با چشمان بسته تأثیری شگرف دارد. کمترین تأثیر این است که بی‌قراریتان را تسکین می‌دهد.

۹. پیوسته به خود یادآوری کنید: تو می‌توانی

همه ما حس شکست‌خوردن را تجربه کرده‌ایم. شجاعت به‌معنی این نیست که هرگز احساس شکست‌خوردن نکنیم. شجاعت یعنی، با داشته‌های موجود، آنچه در توانمان است انجام دهیم، فارغ از اینکه ممکن است چه احساسی پیدا کنیم. شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی شجاعت این است که هیچ‌کس جز خودتان نمی‌تواند آن را به شما تقدیم کند. ما خودمان باید به خودمان شجاعت و جسارت بدهیم! گام نخست هم باور خودمان است (خودباوری)! برای رویارویی با آینده و ترس‌هایمان باید باور داشته باشیم که از عهده چنین کاری برمی‌آییم.

هیچ‌کس از آینده خبر ندارد. نگرانی و ترس از آینده هم باعث نمی‌شود اوضاع به‌خوبی و خوشی سپری شود. باید قدم بردارید و پیش بروید تا ببینید چه می‌شود. کافی است تلاشتان را بکنید. در این مسیر از راهکارهای سودمند بهره بگیرید و، مهم‌تر از همه، باور داشته باشید که از عهده کار برمی‌آیید. آیا شما به خودتان باور دارید؟ آیا روش‌های کارآمد دیگری برای مقابله با ترس از آینده می‌شناسید؟ چه تجربه‌ای از به‌کارگیری آنها دارید؟ بد نیست تجربه‌تان را با ما و مخاطبانمان در میان بگذارید.

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 268
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

افسردگی فصلی (Seasonal Affective Disorder) نوعی اختلال در خلق‌وخوی فرد است که تقریبا شبیه همان افسردگی (depression) است، با این تفاوت که افسردگی فصلی تنها در برخی فصول سال رخ می‌دهد و با تغییر فصل برطرف می‌شود. این نوع افسردگی به‌طور معمول در اواخر پاییز و اوایل زمستان شروع می‌شود و با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان از بین می‌رود. البته افسردگی فصلی در ماه‌های تابستانی نیز ممکن است رخ بدهد، اما شیوع آن کمتر از ماه‌های زمستانی است.

 

علائم و نشانه‌های افسردگی فصلی

افسردگی فصلی - علائم و نشانه ها

این نوع افسردگی معمولا به‌عنوان اختلالی جداگانه از انواع دیگر افسردگی در نظر گرفته نمی‌شود. افسردگی فصلی، مدلی از افسردگی است که در فصول خاصی عود می‌کند و در واقع الگویی تکرارشونده را نمایش می‌دهد. برای تشخیص افسردگی فصلی، افراد باید حداقل به مدت ۲ سال نشانه‌های کامل افسردگی غیرفصلی را در فصل‌های خاصی (زمستان یا تابستان) در خود مشاهده کنند، به‌طوری که این نشانه‌ها فقط در آن فصول تکرار شوند.

علائم افسردگی غیرفصلی

بسیاری از ما نشانه‌های افسردگی را می‌شناسیم. البته هر تغییری در خلق‌وخو به‌عنوان افسردگی قلمداد نمی‌شود، اما به‌طور کلی نشانه‌های زیر در افراد افسرده مشاهده می‌شوند:

  • احساس ناراحتی و بی‌حوصلگی می‌کنند؛
  • احساس می‌کنند ناامید یا بی‌ارزش هستند؛
  • انرژی جسمانی‌شان کاهش می‌یابد؛
  • علاقه و اشتیاق‌شان را نسبت به فعالیت‌هایی که قبلا مورد علاقه‌شان بوده است، از دست می‌دهند؛
  • خواب راحت ندارند؛
  • اشتها و وزن بدن‌‌شان دستخوش تغییرات می‌شود؛
  • احساس تنبلی یا آشفتگی می‌کنند؛
  • به‌سختی می‌توانند روی چیزی تمرکز کنند؛
  • به‌طور مکرر به مرگ یا خودکشی فکر می‌کنند.

نشانه‌های افسردگی فصلی در ماه‌های زمستانی

افسردگی فصلی - زیاد خوابیدن

اگر نشانه‌های افسردگی فصلی را با افسردگی غیرفصلی مقایسه کنید، می‌بینید که تقریبا همان نشانه‌ها در هر دو وجود دارند. افرادی که در ماه‌های زمستانی دچار افسردگی می‌شوند، اغلب نشانه‌های زیر را دارند:

  • کاهش انرژی بدن؛
  • زیاد خوابیدن؛
  • پرخوری؛
  • افزایش وزن؛
  • اشتیاق شدید به مصرف کربوهیدرات (ماکارونی، ذرت، نوشابه و نظایر آنها)؛
  • کناره‌گیری از اجتماع.

نشانه‌های افسردگی فصلی در ماه‌های تابستانی (که شیوع کمتری دارد):

  • کاهش اشتها که با کاهش وزن همراه است؛
  • بی‌خوابی؛
  • آشفتگی؛
  • بی‌قراری؛
  • اضطراب و پریشانی؛
  • رفتار خشونت‌آمیز.

عوامل و ویژگی‌هایی که ممکن است خطر ابتلا به افسردگی فصلی را افزایش بدهند

  • جنسیت: زنان چهار برابر بیشتر از مردان دچار افسردگی فصلی می‌شوند.
  • عوامل جغرافیایی: افرادی که در فاصله‌ی دورتری از خط استوا زندگی می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی فصلی هستند. به‌عنوان مثال، تعداد مبتلایان به افسردگی فصلی در فلوریدا نسبت به انگلستان یا آلاسکا ۱ به ۹ است.
  • سابقه‌ی خانوادگی: افرادی که در خانواده‌شان سابقه‌ی ابتلا به هر نوع افسردگی وجود دارد، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی فصلی قرار دارند.
  • داشتن افسردگی یا اختلال دوقطبی: کسانی که به افسردگی یا اختلال دوقطبی مبتلا هستند، به‌راحتی در معرض افسردگی فصلی نیز قرار می‌گیرند. در این حالت، علائم افسردگی در فصول خاصی تشدید می‌شود.
  • سن و سال: احتمال ابتلا به افسردگی فصلی در جوانان نسبت به سالمندان بیشتر است. این اختلال حتی در کودکان و نوجوانان نیز گزارش شده است.

علل افسردگی فصلی

دلایل افسردگی فصلی تقریبا ناشناخته است. با این حال، پژوهش‌هایی در این زمینه انجام شده است که سرنخ‌هایی زیست‌شناختی از این اختلال به دست می‌دهد.

  • افرادی که به افسردگی فصلی مبتلا هستند، ممکن است برای تنظیم سروتونین در بدن مشکل داشته باشند. سروتونین یکی از انتقال‌دهنده‌های عصبی مهم است که در تنظیم خلق‌وخوی فرد دخالت دارد. یک مطالعه نشان داد مقدار پروتئین انتقال‌دهنده‌ی سروتونین در بدن افراد مبتلا به افسردگی فصلی، در ماه‌های زمستان ۵ درصد بیشتر از ماه‌های تابستان است. افزایش پروتئین انتقال‌دهنده‌ی سروتونین، سبب کاهش سروتونین در سیناپس‌ها و درنتیجه بروز افسردگی می‌شود.
  • بدن افراد مبتلا به افسردگی فصلی ممکن است بیش از حد هورمون ملاتونین ترشح کند. ملاتونین خواب را تنظیم می‌کند و تولید آن در تاریکی افزایش می‌یابد. از آنجا که شب‌ها در زمستان طولانی‌تر هستند، ملاتونین بیشتری در بدن تولید می‌شود که به خواب‌آلودگی و بی‌حالی می‌انجامد. به همین دلیل است که معمولا افراد مبتلا به افسردگی فصلی، خواب‌آلود و کسل هستند.
  • افراد مبتلا به افسردگی فصلی با کمبود ویتامین D نیز مواجه هستند. این ویتامین، نقش مهمی در فعالیت سروتونین ایفا می‌کند. بنابراین کمبود ویتامین D ممکن است با علائم بالینی قابل توجهی از افسردگی فصلی در ارتباط باشد.

درمان افسردگی فصلی

افسردگی فصلی - روش های درمانی

برای درمان افسردگی فصلی چهار نوع درمان مهم وجود دارد:

  • دارودرمانی؛
  • نوردرمانی؛
  • روان‌درمانی؛
  • مصرف مکمل ویتامین D.

این درمان‌ها ممکن است گاهی به تنهایی انجام شوند یا ترکیبی از آنها مورد استفاده قرار بگیرد.

۱. دارودرمانی

داروهایی موسوم به بازدارنده‌های بازجذب سروتونین (SSRI) که برای درمان افسردگی به‌کار می‌روند، در درمان افسردگی فصلی نیز مؤثر هستند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به‌جز این داروها، داروی بوپروپیون (bupropion) را نیز برای درمان این نوع افسردگی تأیید می‌کند. با این حال، به یاد داشته باشید هرگز، هرگز بدون مشورت با پزشک از این داروها یا هیچ داروی دیگری استفاده نکنید. همانند دیگر داروها، این بازدارنده‌ها نیز عوارض جانبی خطرآفرینی دارند. پزشک شما با توجه به شرایط‌تان، داروی مناسب را برای‌تان تجویز خواهد کرد.

۲. نوردرمانی

افسردگی فصلی - نور درمانی

از دهه‌ی هشتاد میلادی تاکنون، نوردرمانی به‌عنوان درمان اصلی افسردگی فصلی به‌کار رفته است. این نوع درمان به این صورت است که فرد برای جبران نور آفتاب (که در ماه‌های پاییز و زمستان کاهش می‌یابد)، در معرض جعبه‌ی نور مصنوعی درخشانی قرار می‌گیرد. این فرد باید هر روز به‌مدت ۲۰ تا ۶۰ دقیقه در مقابل این نور بنشیند و از ۱۰,۰۰۰ واحد نور فلورسنت سفید که از این جعبه‌های نورانی ساطع می‌شود، بهره‌مند شود. با این کار، علائم افسردگی فصلی به‌طور قابل توجهی بهبود می‌یابند. این جعبه‌های نورانی به‌طور معمول فیلترهایی برای جدا کردن اشعه‌ی فرابنفش دارند و نور آنها ۲۰ برابر بیشتر از نور عادی محیط داخلی منزل است. این کار باید از اوایل پاییز تا اوایل فصل بهار تقریبا هر روز انجام شود.

۳. روان‌درمانی

افسردگی فصلی - روان درمانی

رفتار درمانی شناختی (CBT)، نوعی روان‌درمانی است که در بهبود افسردگی فصلی مؤثر است. این نوع درمان بر روش‌های رفتار درمانی شناختی، مانند شناسایی افکار منفی و جایگزین کردن آنها با افکار مثبت متکی است. در کنار این روش، شیوه‌ای که به آن فعال‌سازی رفتاری گفته می‌شود نیز به‌کار می‌رود. هدف از فعال‌سازی رفتاری این است که به فرد کمک کند فعالیت‌هایی را که برایش جذاب و لذت‌بخش هستند، شناسایی کند. به این ترتیب فرد می‌تواند روزهای زمستانی را به‌راحتی بگذراند.

۴. مصرف مکمل ویتامین D

افسردگی فصلی - ویتامین D

در حال حاضر، مصرف مکمل ویتامین D به‌عنوان یک درمان مؤثر برای افسردگی فصلی در نظر گرفته نشده است. دلیل مصرف این مکمل، این است که سطح اندازه‌گیری شده‌ی این ویتامین در افراد مبتلا به افسردگی فصلی، بسیار پایین بوده است. کمبود این ویتامین معمولا به دلیل این است که در رژیم غذایی به اندازه‌ی کافی ویتامین D وجود ندارد یا اینکه فرد به اندازه‌ی کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرد. با این حال شواهد متناقضی درمورد تأثیر آن وجود دارد. در حالی‌که برخی مطالعات حاکی از آن است که مصرف مکمل ویتامین D به اندازه‌ی نوردرمانی مؤثر بوده است، برخی مطالعات دیگر نشان دادند که مصرف این ویتامین در بهبود افسردگی فصلی افراد هیچ تأثیری نداشته است.

مطالعات و پژوهش‌هایی در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان این نوع افسردگی در دست انجام است. هدف این پژوهش‌ها، بررسی و مطالعه‌ی بیماران و پیگیری آنها طی دوره‌های آزمایشی به منظور یافتن داروها و روش‌های درمانی مؤثر است. امید است انجام این پژوهش‌ها به یافتن شیوه‌های مؤثرتری برای درمان افسردگی، از جمله افسردگی فصلی منجر شود.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 265
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

فلش تبلیغاتی:

یکی از بهترین انواع هدایای تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی یا فلش تبلیغاتی است. استفاده از فلش با توانایی جابجایی حجم زیاد، سرعت بالا، امنیت و قابل اعتماد بودن بهترین گزینه غیر قابل جایگزین در زندگی روزمره امروز ما شده است.

بسیاری از فلش ها دارای گارانتی بوده و آن را تبدیل به یک هدیه تبلیغاتی با بیشترین طول عمر و قیمت مناسب می نماید و این بی شک یکی از بهترین انواع هدایای تبلیغاتی با طولانی ترین زمان تاثیر گذاری برای تبلیغ برند و لوگوی شما خواهد بود. یکی دیگر از مزایای این هدیه تبلیغاتی تنوع بسیار بالای آن در شکل، فرم و جنس فلش های تبلیغاتی است نظیر فلش چرمی ، فلش فلزی یا فلش استیل ، فلش کریستالی ، فلش کارتی تبلیغاتی ، فلش خودکاری ، فلش جاکلیدی، فلش مچی، فلش چوبی، فلش عروسکی، فلش شیشه ای، فلش کلیدی، فلش موبایل یا فلش مموری او تی جی (OTG) و … که باعث شده این هدیه تبلیغاتی همیشه به عنوان گزینه ای جهت هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته شود.

انواع تبلیغاتی که از طریق فلش مموری صورت میگیرد:

  • طراحی و چاپ روی فلش : ارائه خدمات چاپ رنگی فلش و حک لیزری فلش  های تبلیغاتی با بهترین کیفیت و دقت بسیار زیاد را از نقش و نگار بخواهید. در ارائه محصولات تبلیغاتی و فلش مموری یکی از مهمترین موارد کیفیت و زیبایی چاپ می باشد. نقش و نگار برای چاپ رنگی روی فلش مموری تبلیغاتی و به خصوص فلش  کارتی از دستگاه چاپ با کیفیت عالی استفاده می نماید. چاپ خوب سبب خاص شدن محصولات تبلیغاتی می شود. همچنین خدمات حک لیزری با بهترین و دقیق ترین دستگاه انجام پذیر می باشد.
  • بسته بندی های متنوع:  شاید فلش مموری به تنهایی برای اهدا کردن شکیل نباشد اما به راحتی می توان با قرار دادن فلش مموری تبلیغاتی در بسته بندی های  زیبا  این مشکل را برطرف کرد و بر جذابیت آن افزود.
  • ذخیره اطلاعات روی فلش مموری: در صورت تمایل و نیاز مشتری می توانیم اطلاعات مورد نظر شما را در فلش مموری بار گذاری و قفل کنیم.

نکته: محصولات تبلیغاتی معرف شرکت و سازمان شما می باشند. بطور قطع مصرف کننده با مشاهده و به کاری گیری از هدایای شما در مورد شما قضاوت خواهد کرد و آن را نمونه ای از محصول یا خدمات شما می داند پس در انتخاب خود بیشتر دقت داشته باشید.

در مورد فلش مموری های تبلیغاتی، نوع چیپ ست (برند) و کیفیت مموری های استفاده شده در آن بسیار با اهمیت می باشد و تاثیر مستقیم بر قیمت محصولات دارد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 262
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

قرارگیری در موقعیت‌های دشوار و تصمیم گیری در عرض کوتاه‌ترین زمان ممکن برای همه‌ی ما پیش آمده است. در چنین مواقعی احساس می‌کنیم توانایی تفکر و استدلال‌مان مختل شده است و قادر به تصمیم گیری نیستیم. بهتر است آینده‌نگر باشیم و از الان خودمان را برای موقعیت‌های مشابه آینده آماده کنیم. در این مقاله می‌آموزیم چگونه تصمیم بگیریم تا با احساس آزاردهنده‌ی پشیمانیِ ناشی از تصمیم گیری‌های نادرست مواجه نشویم.

 

چگونه سریع تصمیم بگیریم؟

توانایی تصمیم گیری سریع که گاهی به آن «تصمیم بدون فکر» می‌گویند، بسیار کارامد است. در زندگی روزمره‌ با این تصمیمات، زیاد مواجه می‌شویم، گاهی ساده از کنار آنها می‌گذریم، مثلا هنگامی که تصمیم می‌گیریم از کدام مسیر به مدرسه یا محل کار برویم. اما گاهی هم در شرایطی قرار می‌گیریم که باید در مدت زمان کوتاهی تصمیم مهمی بگیریم، احتمالا شما هم در چنین شرایطی نمی‌توانید راه حل مناسبی پیدا کنید. اگر در شرایطی قرار گرفتید که لازم بود سریع تصمیم بگیرید، بهتر است برای ارزیابی انتخاب‌هایتان از مهارت‌های تفکر انتقادی استفاده کنید تا با اطمینان خاطر تصمیم‌ بگیرید. در این مقاله راهکارهایی برای تصمیم گیری سریع معرفی کرده‌ایم که با تمرین در تصمیمات روزانه‌ می‌توانید سریع‌تر تصمیم بگیرید، پس مقاله را تا انتها بخوانید.

۱. حاشیه‌های تصمیم‌ خود را مشخص کنید

آیا تصمیمی که می‌خواهید بگیرید تصمیمات دیگری هم در پی دارد یا تحت تأثیر تصمیمات دیگری است؟ برای تصمیم گیری مسئله‌ی اصلی را از عوامل فرعی جدا کنید.

  • اگر تصمیمی که می‌خواهید بگیرید برایتان واضح نیست، سعی کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید. تا زمانی که صورت مسئله را به خوبی نشناسید، نمی‌توانید سریع تصمیم بگیرید. مانند مسئله‌ی ریاضی، اگر یکی از پارامترهای مسئله را درک نکنید قادر به حل آن نخواهید بود.

۲. تا حد امکان احساسات خود را در تصمیم گیری دخالت ندهید

از خودتان بپرسید آیا نتیجه‌ی این تصمیم روی زندگیتان تأثیر زیادی دارد؟ اگر پاسخ منفی است، می‌توانید با کنار گذاشتن استرس و ناامیدی ذهن‌ خود را باز کنید و هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید.

 

۳. معیار‌های تصمیم گیری‌ خود را مشخص کنید

عوامل لازم برای عملی کردن تصمیم معیار‌های تصمیم گیری هستند. مثلا اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید برای شام چه غذایی آماده کنید، معیار تصمیم گیری‌ شما ممکن است مواد غذایی موجود یا علایق فرزندتان باشد.

۴. در مواجهه با گزینه‌های پیشِ رو صادق و صریح باشید

گزینه‌هایی را که قصد انتخاب ندارید، حذف کنید. هر چه تعداد گزینه‌ها کمتر باشد، تصمیم گیری آسان‌تر می‌شود.

  • حواس‌تان باشد در بیشتر مواقع عدم تصمیم گیری، یک انتخاب نیست در چنین مواقعی تصمیم نگرفتن از تصمیمِ بد گرفتن بدتر است. مثلا اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید برای خانواده‌تان چه غذایی تهیه کنید، نمی‌توانید تصمیم بگیرید هیچ غذایی تهیه نکنید.
  • به ندرت پیش می‌آید انتخابی بدون نقص باشد؛ هر انتخابی عواقبی دارد. مهارت تصمیم گیری سریع به شما کمک می‌کند با توجه به معیارها و اطلاعات خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۵. از مهارت‌های‌ تفکر انتقادی استفاده کنید

تفکر انتقادی نوعی شیوه‌ی استدلال سطح بالا بر مبنای مشاهده، تجربه، تجزیه‌وتحلیل و بازتاب است. پیش از تصمیم گیری، پیامدهای هر انتخاب را مجسم کنید.

  • برای صرفه‌جویی در زمان، به جای نوشتن فهرست مزایا و معایب آنها را در ذهن‌ خود تجسم کنید. انتقادهایی را که به هر گزینه وارد است در نظر بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۶. اگر با راهکارهای بالا به نتیجه نرسیدید، از غریزه‌ خود کمک بگیرید

تصمیم گیری سریع در موقعیت بحرانی گاهی «تصمیم گیری واکنشی» نامیده می‌شود، زیرا واکنشی به محرک‌های بیرونی است. این تصمیمات بیشتر اوقات با تکیه بر مهارت‌‌های تفکر انتقادی گرفته می‌شوند.

  • محققان در ژوئن سال ۲۰۰۵ گزارش داده‌اند، مردم حتی اگر درست تصمیم گرفته باشند، اکثرا از تصمیم گیری سریع احساس پشیمانی می‌کنند. آنها اشاره کرده‌اند، تصمیم گیری سریع احتمال خطا را افزایش نمی‌دهد. در واقع تصمیمات گرفته شده مثبت بودند، اما برداشت افراد از آنها منفی بود. بررسی کنید آیا این مسئله در مورد شما هم صدق می‌کند یا خیر؟ آگاهی از این ویژگی باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به تصمیم‌ خود داشته باشید.

۷. تصمیم‌ خود را اجرا کنید

با عملی کردن تصمیم‌، دیگران را هم از بلاتکلیفی خارج می‌کنید؛ به این ترتیب آنها هم می‌توانند تصمیم بگیرند و پیش روند.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 263
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |

همه‌ی ما در کنار برنامه ریزی و پشتکار برای رسیدن به هدف، به عامل مهم و تعیین کننده‌‌‌ی اعتماد به نفس نیاز مبرم داریم. داشتن اعتماد به نفس بالا راه شما را برای رسیدن به موفقیت هموارتر می‌کند. در این مقاله شما را با ۱۴ راهکار کاربردی برای دستیابی به اعتماد به نفس بالا آشنا می‌کنیم.

 

نویسنده و مدیر اجرایی یکی از ۵۰۰ شرکت سودآور و برتر آمریکا، بکی بلالاک (Becky Blalock) می‌گوید اجداد ما ناچار بودند برای زنده ماندن محتاط باشند و این ویژگی ازطریق تکامل به ما نیز به‌ارث رسیده و موجب شده است که گاهی ترسو و خجالتی باشیم و احساسات خود را بروز ندهیم. البته این مسئله هیچ اشکالی ندارد، ولی هیچ‌کس نمی‌خواهد در حالتی از ترس و خجالت همیشگی گرفتار شود. خوشبختانه با شکل‌گیری عادت‌های درست روزانه می‌توان اعتماد به نفس را تقویت کرد.

اگر برای اعتماد به نفس داشتن به انگیزه خارجی نیاز دارید، به‌یاد داشته باشید که تقویت اعتماد به نفس یکی از وظیفه‌های مهم انسانی است. دالایی لاما (رهبر دینی بوداییان تبت) می‌گوید: «هر فرد با درک ظرفیت‌ها و اعتماد داشتن به توانایی‌های خود می‌تواند دنیای بهتری را بسازد.» می‌بینید؟ جهان نیاز دارد که ما گاهی به خودمان ببالیم، پس از اینکه به خودتان بگویید چقدر عالی و شگفت‌انگیز هستید، نترسید. ما برای افزایش اعتماد به نفس ۱۴ راهکار زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

۱. با دیگران مهربان باشید

اگر گاهی حس می‌کنید که فایده‌ی چندانی برای دیگران ندارید، می‌توانید به دیگران کمک کنید و با آنها مهربان باشید. مثلا برای خانم بی‌خانمانی که در خیابان شما زندگی می‌کند، غذای گرم خانگی ببرید یا در تمیز کردن هفتگی خانه به همسایه‌ی پیر خود کمک کنید. با کمک کردن به دیگران درنهایت به این نتیجه می‌رسید که شما آن‌قدرها هم انسان بی‌فایده‌ای نیستید.

۲. لباس‌های زرد بپوشید

به‌گفته‌ی روانشناس، دکتر کارول کانچیر (Carole Kanchier) از دانشگاه کالگری (Calgary در کانادا)، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که رنگ زرد با ایجاد آرامش و حالت‌های سرزنده و شاد ارتباط دارد. شاید تصور کنید که این ادعا درست نیست. ولی اگر توجه کرده باشید همیشه نور آفتاب باعث می‌شود احساس آرامش پیدا کنید. رنگ زرد گل همیشه‌بهار نیز چنین حسی را ایجاد می‌کند.

۳. صاف بایستید

وقتی خمیده هستید، احساس ناخوشایند بیشتری نسبت‌به خود دارید. در مطالعه‌ای که در مجله‌ی روانشناسی سلامت (Health Psychology) منتشر شده، پژوهشگران دریافته‌اند که بهبود وضعیت و طرز ایستادن به‌سرعت روحیه و حال افراد را بهتر می‌کند. وقتی صاف می‌ایستید و خمیده نیستید، بلافاصله اعتماد به نفس بالا، حاضرجوابی و جسارت را در خود حس می‌کنید. احتمالا مورد آخر برای همه‌ی ما اثبات شده است.

۴. چیزهای جدیدی یاد بگیرید

هر روز روی گوشی‌تان برنامه‌ی جدیدی نصب کنید یا صرفا مطلب جدیدی بخوانید. با وارد کردن مقدار اندکی اطلاعات جدید در مغزتان، لطف بزرگی به خود می‌کنید. با این کار بلافاصله حسی از رضایت به‌دست می‌آورید که موجب افزایش اعتماد کلی شما به خودتان می‌شود.

۵. اتاق‌تان را تمیز کنید

این ساده‌ترین درس در فنگ شویی است: «اگر ذهنی روشن و پاک می‌خواهید، اتاق خواب‌تان را تمیز کنید.» مفهومی ژاپنی «esho funi» به‌معنی یگانگی و یک‌پارچگی زندگی و محیط است و وقتی به آن برسید، بیشتر می‌توانید افکار شاد و سرزنده‌ای داشته باشید.

۶. سلفی بگیرید

۶۵ درصد دخترانی که چهره‌ی خندان خود را در رسانه‌های اجتماعی می‌بینند، می‌گویند که پس از مشاهده‌ی این تصاویر احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. وقتی خودتان را شاد و پرجنب‌وجوش می‌بینید، ‌به‌طور ناخودآگاه خود را فریب می‌دهید و حس می‌کنید که واقعا شاد و خوشحال هستید و ناگهان احساس می‌کنید که واقعا همین حس را دارید. البته نباید در سلفی گرفتن زیاده‌روی کنید. نیازی نیست که هر بار ۲۰ سلفی بگیرید و در صفحه‌تان منتشر کنید، وگرنه کاملا گرفتار گرداب شبکه‌های اجتماعی می‌شوید.

۷. هدف مشخصی را برای خود تعیین کنید و سپس آن را انجام بدهید

وقتی احساس موفقیت داشته باشیم، حس خوبی نسبت‌به خودمان پیدا می‌کنیم. لازم نیست که هدف پرزحمت و سختی را برای خود تعیین کنیم، مثلا نوشتن خاطراتی از زمان دانشگاه را که نیمه‌کاره مانده است، تمام کنیم. حتی اگر کار ساده‌ای مانند تماس گرفتن با مادرمان را در فهرست کارهای خود قرار داده‌ایم، تیک زدن کنار آن پس از تماس با مادر، بلافاصله موجب افزایش حس شادی و اعتماد به نفس در ما می‌شود.

۸. به موسیقی شاد گوش بدهید

آیا می دانستید که موسیقی می‌تواند موجب افزایش احساس قدرت در ما شود؟ پس حالا که می‌دانید، آهنگ‌های شاد موردعلاقه‌تان را پخش کنید و کمی با آنها برقصید. شنیدن آهنگی خوب از نظر روانی حالت ذهنی شما را تغییر می‌دهد. اگر این آهنگ، ملودی شادی با پیامی شادی‌بخش داشته باشد، به‌سرعت باعث ایجاد احساس قدرت و اعتماد به نفس در شما می‌شود.

۹. چیزهای جدیدی را امتحان کنید

باقی ماندن در منطقه‌ی راحتی و آسایش خود اصلا جالب نیست و علاوه‌بر آن مانع از رشد و پیشرفت و گسترش حوزه‌ی توانایی‌های ما می‌شود. از این به بعد سعی کنید هر روز کار جدیدی انجام دهید، حتی اگر این کار چیز کوچکی باشد. مثلا به کافی‌شاپ جدیدی سر بزنید، از مسیر جدیدی به محل‌کارتان بروید یا هر صبح هنگام آماده شدن، به موسیقی تازه‌ای گوش بدهید. این حس کوچک ماجراجویی و تغییر باعث می‌شود که حس کنید ضدگلوله هستید.

۱۰. از دیگران کمک بخواهید

حتی لحظه‌ای هم فکر نکنید که درخواست کمک از دیگران نشانه‌ی ضعف است. قرار نیست که ما در این جهان همه‌ی کارها را به‌تنهایی انجام بدهیم. اینکه از همکارتان بخواهید در انجام پروژه‌ی بزرگی که مدت‌ها سخت روی آن کرده‌اید به شما کمک کند، بار بزرگی را از دوش شما برمی‌دارد و انجام کارها را برای شما آسان‌تر می‌کند. ممکن است آنها از کمک کردن به شما خوشحال شوند و شما نیز به‌خاطر داشتنِ شجاعتِ درخواست کمک از دیگران، احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت.

۱۱. فهرستی از تمام چیزهای خوب در زندگی‌تان بنویسید

برگه‌ای کاغذ بردارید و تمام چیزهای خوبی را که در زندگی دارید، بنویسید. بدون شک چیزهای زیادی برای نوشتن وجود دارد. وقتی حال خوبی ندارید، به‌راحتی تمام چیزهای خوب را فراموش می‌کنید. بنابراین یادآوری آنها به خودتان باعث می‌شود که به واقعیت برگردید. به عبارت دیگر شما باید قدردان باشید؛ این کار بدون شک افسردگی و غم‌های شما را ازبین می‌برد.

۱۲. از عطر استفاده کنید (البته اگر به عطر علاقه دارید)

شاید حس بویایی قوی‌ترین حس انسان باشد؛ به‌ویژه در رابطه‌ با حافظه و احساسات. مطالعات نشان می دهد که ۹۰ درصد زنانی که کمی به خود عطر می‌زنند، نسبت‌به زنانی که از عطر استفاده نمی‌کنند، احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری دارند. حتی این روزها می‌توانید از عطر مو هم استفاده کنید و با عطری از که از موهایتان در هوا منتشر می‌شود، حس بهتری نسبت‌به خود پیدا کنید.

۱۳. در زمان صحبت کردن از دست‌هایتان استفاده کنید

پژوهشی در دانشگاه کولگیت (Colgate University) نشان می‌دهد که بخشی از مغز که حرکات را کنترل می‌کند و منطقه‌ای که مسئول صحبت کردن است با یکدیگر هم‌پوشانی دارند. بنابراین حرکات دست باعث می‌شود، جمله‌هایی را که به‌زبان می‌آورید، بیشتر باور داشته باشید. سعی کنید حرکات دست و بدن‌تان طبیعی باشد تا در چشم همه (ازجمله خودتان) آماده‌تر و مسلط‌تر به‌نظر برسید.

۱۴. به تصاویر نگاه کنید

احاطه کردن خود با تصاویر خاطره‌انگیز و شاد گذشته به‌طور ناخودآگاه لبخند بر چهره‌تان می‌نشاند و موجب می‌شود احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و به یاد کسانی بیفتید که شما را دوست دارند. مثلا چند عکس خندان از خود و دوستان‌تان در ساحل را روی میز کارتان بگذارید یا چند دقیقه‌ای را صرف تماشای عکس‌های زیبا و بانمک خودتان و همسرتان در جشن عید سال گذشته کنید. با تماشای این تصاویر، احساس سعادت و خوشبختی شما را فرا می‌گیرد

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 277
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |